' | en helvetes till ridtur

hejsan !

Idag har jag vart i skolan, tog halv 4 bussen hem & sen åkte jag till brätte!

förra måndagen så fick jag mintika, en häst jag aldrig ridit förut & min ridlärare glömde berätta att hon är väldigt bra på att bocka av i galoppen, vilket hon gjorde & jag ramlade av, inte så farligt, var mest roligt!

IDAG fick jag mintika igen & denna gången visste jag om att jag skulle hålla upp hennes huvud & vara mer förberedd på bocken, men denna gången gick det så jävla fort så att jag flög av, & det var inte så farligt det heller.
Sedan red vi på volterna & hon blev rädd & kastade av mig för en andra gång & då sa jonna (min ridlärare) att jag skulle vara själv på ena volten & gallupera med henne för att göra det hela enklare, men vad händer inte då, jo, hon sparkar av mig & jag flyger av för 3:e gången, men det var upp igen & sedan kan jag göra mig själv lättad, jag flög inte av, jag fortsatte gallupera tills hon la av med sina jävla bockningar & sparkar.
HAHA, alla stod & kollade på, pinsamt. Men fick massor utav beröm, det var inte det lättaste att hålla sig kvar på henne, fyfan! Nästa måndag är det hoppning & då kan man ju undra hur det går, men ger fan aldrig upp envisa häst

NU ligger jag i sängen & ska titta på desperate housewives, som vanligt (:



PUSS & GULL

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: