akuten

Igår kväll åkte jag hem till anki vid halv 9 och var där till ungefär halv 10 och när jag kom hem igen hade Leahs näsa börjat att rinna lite och då gav jag henne koksaltlösning och sedan gick vi och la oss och då var klockan kvart över 11 och sedan klockan 12 vaknar jag av att Leah börjar att gallskrika och ville inte sluta så jag gick upp med henne och satte mig i soffan och tillslut blev hon lugn och då tog jag tempern 37.4 hade hon då och gav henne alvedon för att dämpa smärtan i halsen. Man riktigt hörde hur det skrapade i halsen när hon andades in..

Efter ett samtal till sjukvårdrådgivningen bad dom mig att åka in till akuten på direkten så dit åkte vi och Jonna följde med oss.
När vi kom dit fick jag ta tempern på henne och då hade hon 38.2 i temp och vi vägde henne och läkaren tittade i hennes öron, hals och lyssnade på lungorna och tyckte  inte det var något farligt.

När vi kom hem somnade hon äntligen och har vaknat titt som tätt sedan dess och gråtit till och då har jag gett henne nappen och då har hon somnat om.

Jag blir så orolig när jag googlar på RS-virus symtom och så är det liknande det hon har.. men vem skulle inte bli orolig?

Kommentarer


Hoppas lilltjejen blir bättre snart!

2012-01-24 // 09:55:42

Usch va läskigt! Men va bra att allt såg ok ut, hoppas lillstumpan blir bättre snart! :)

2012-01-24 // 13:54:28
Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: