Livet tar vändning

Livet började när jag fick veta att jag väntade ett litet barn tillsammans med Joakim som skulle bli min framtid.
Framtiden var planerad. Fler barn skulle vi ha, hundvalp skaffade vi oss, en förlovning skulle ske nu den 21oktober och hus skulle vi köpa när jag fick fast jobb.
 
Helt plötsligt slogs jag till i ansiktet och kunde inte förstå hur jag kunde leva mitt liv som jag gjort fram tills nu.
Jag har levt i en liten bubbla och försökt att blunda för alla problem men till slut gick det inte och jag var tvungen att inse att detta inte fungerar längre.
 
Som de flesta redan vet ska jag och Joakim flytta isär och det är det bästa valet vi kan göra för både vår och framför allt för Leahs skull.
 
detta är det jobbigaste och svåraste valet jag någonsin gjort i hela mitt liv men samtidigt som denna situationen uppstår får jag tillbaks något posetivt och det är ett vikariat och en ny bil, och inte för att den nya bilen räddar mitt liv men det är någon som gör mig glad.
 
Det är konstigt att livet kan ha så många vändningar.
 
Men från och med nu tänker jag fokusera på lycka, för vad annars går livet ut på?
jag är en flicka som kräver mycket kärlek, uppskattning, hjälpsamhet, ombryddhet, känslighet och om jag inte får det blir jag olycklig och tjatig, för vad annars ska man göra om man inte får tillräckligt med det som kroppen/känslorna bara skriker efter.
När man bara försöker, försöker och försöker men inte får någonting tillbaks.
Tillslut tappar man andan och det finns ingen luft kvar att hämta.
 
 
 
 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: